Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Camilla - 20 oktober 2010 15:10

Igår migrän, hela jäla dagen, med kräkningar såklart, idag inte mycket bättre, ont i magen och kräkningskänsla...


Skitsamma, nu ska jag tjabbla om annat.... Tex, katten våran Busan. Hon kan äta hon!! Liten katt som hon är, ja till själva storleken är hon en liten katt med mycket vikt i kan man säga. Hon var innekatt tills vi flyttade till Uppsala, nu är hon utekatt och begriper till exempel inte att man kan vara inne när det regnar!! Nej då, hon är ute i alla väder, kom in igår kväll som en ourvriden disktrasa, dyngsur... Så inatt har hon varit inne iallafall, hon åt en skål kattmat och somnade sen.

Varje kväll gör jag iordning hundarnas mat till morgonen efter, igår blev det lite rester av kebab över så jag la i det åt dom.... Imorse när jag kom in i köket var det tomt i deras skålar!! Katten gillar visst också kebabkött, suck.... Kan bara säga att hon inte rört sej mycket idag, ligger i soffan bara, hon måste vara för mätt för att kunna röra sej, det är mattes katt det haha!! Sådan matte sådan katt   ....Ska komma ihåg att stänga köksdörren nästa gång...


Har 2 hundar också, Tindra & Buddah... Tindra löper just nu, det är en dryg period, enda gången jag ångrar att jag har en tik, 2 ggr om året....tur det "bara" är 3 veckor!! Buddah är kastrerad så han bryr sej liksom inte om att hon löper, trodde jag.... Idag var dom som vanligt ute och röjde järnet på gården, jag tyckte det var dags att dom kom in på verandan och torkade lite så jag river upp dörren, ser dom stå på gården, ropar till dom att komma, men dom bara står där, som 2 fån, tittandes åt ett varsit håll som om dom inte kände varann!! Dom har haft "kul" och sitter ihop!! Det trodde jag inte dom kunde, hahahaa...Gud så dum jag känner mej...Jajaa, dom satt inte fast så länge iallafall, fick höra att dom kunde vara så i timmar!!! Husse får undersöka Buddah när han kommer hem, så allt sitter kvar där det ska!!


Nu ska jag bädd ner mej med nån film....hoppas det finns någon jag inte redan sett!!


Ha de gott//Camilla

Ovido - Quiz & Flashcards