Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Alla har vi problem

Av Camilla - 16 februari 2011 14:55

Stora som små problem så kan dom vara minst lika jobbiga att bära på....


Jag söker bostad, i Uppsala, och det är milt uttryckt skitsvårt att hitta!!!

Jag har idag tagit ledigt från jobbet för att leta. Jag har nu sedan tidigt imorse inte gjort annat än googlat, registrerat mej på ett stort antal bostadsförmedlare (de jag inte redan fanns på), ringt runt till alla som hade telefonnummer.


Jag har även letat på blocket sen en tid tillbaka...


Resultat, finns inga!!!!


Nu är det jobbigt, jag behöver en bostad NU!!!


Och några grejer till, jag har ju inga möbler....så det behöver jag också, typ allt som ingår i ett hem i möbelväg....


Jag är så jävla less så jag har även sökt i Borlänge, det här går ju inte längre, jag har hört rykten om att det även där är svårt med lägenheter, dom som sa det har inte sett köerna här i Uppsala ;) I Borlänge står det om det är 0-5 sökandes eller 5 och fler (skrattar lite)  många var det  0-5 på!!! Här är det ca: 290-550 st sökandes på lägenheterna.... Så det känns som det är störst chans att faktiskt kunna haffa en på gamla hemmaplan    och det känns väl sådär....Skönt med alla vännerna och familjen lite närmare inpå, samtidigt som jag önskar att jag hade lyckats här, som ett litet nederlag känns det, och så har jag 2 barn som inte vill tillbaka dit....samtidigt som jag får träffa barn nr 3 som jag saknar varje dag här...

Och hamnar jag där måste jag säga upp mej från ett fast jobb....bli arbetslös vid 39 års ålder känns inte direkt upphetsande!!

Och hamnar jag där har jag en dotter som behöver studentboende i Uppsala!!



Jag har även vänt mej till socialen, jooo dom var såååå (inte) tillmötesgående...herreguuud, jag skulle ju få en bok om vart man i Uppsala kunde söka boende...Tack tack snälla soc för hjälpen, undrar bara när den kommer....spännande bokinväntan pågår!!


Så jag har även sökt jobb i Borlänge, jag orkar faktiskt inte mycket till, just nu är jag skör, ensam och rätt, jaa ledsen faktiskt....


Och i detta ska jag nu försöka banta också....och neej inte för att bli snygg eller smal, utan enbart för att slippa all värk i kroppen, det går väl sådär, står still på 97 och i detta livsskede får det duga...


Ja jag har inte hört så många säga att livet e enkelt, men just nu undrar jag hur jobbigt det får vara egentligen!!!


Djup suck

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 22 juli 2011 02:55

Ja det var inte direkt igår jag bloggade sist, jag har så mycket annat för mej... Men saknar det ibland, och glömmer bort det lika fort hahaa...   Livet rullar på, allt är bara bra, njuter av singellivet, älskar att vara med mej *S* själv, känn...

Av Camilla - 19 maj 2011 15:05

Ja visst äre skönt att vara ledig, men, jag tycker ju att det ska bli himla kul att "komma tillbaka" till jobbet, så nu går dagarna rätt segt!! Dessutom varit barnledig en hel vecka vilket var några år sen sist, verkligen ovant!! Jag njuter på fö...

Av Camilla - 2 maj 2011 18:12

Fyy faasen va skönt det är, flytten är gjord, det mesta är uppackat, rummen tar form, kroppen värker skönt av all fysisk aktivitet, hunden är tillbaka, kopplar av med låååånga promenader, stortrivs och hela jag bara bubblar av glädje, love it!!   ...

Av Camilla - 26 april 2011 15:43

Vilket väder vi haft, röd i hela ansiktet efter helgens sol... Har varit superskönt att vara i Borlänge, hos syster, ätit gott, druckit lite vin, varit ut, träffat goa människor!!   Idag har jag skrivit lägenhetskontrakt, fått nycklarna och fakti...

Av Camilla - 23 april 2011 08:43

Ja på grund av databrist där jag befunnit mej en månad så har jag inte haft möjlighet att uppdatera bloggen, är dock impad av att jag haft besökare varje dag *S* Nu är jag och terroriserar min kära syster och eftersom alla sover här så fördriver ja...

Ovido - Quiz & Flashcards