Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Det rycker i diskofötterna

Av Camilla - 11 februari 2011 11:47

Ååååå äntligen fredag, ledig idag och helgen, så nice. Igår var en tuff dag, att jag inte varit hungrig på hela veckan har gjort att jag eventuellt kanske har druckit lite dåligt eller nåt, promenerat till & från jobbet i rekordfart, jobbat, sovit lite dåligt...så igår mådde jag pyton, kräktes hela fm/em, var yrslig, kändes som jag trampade luft när jag gick, ont i de inre organen och mådde skit helt enkelt...


Ringde konsulten, med gråten i halsen talade jag om hur jag mådde, fick många rara tröstande ord, att det är rätt normalt att må så ibland, (obs ibland) när kroppen inte får tillräckligt med näring som den e van med... Jag var rädd att hon skulle säga att jag måste börja äta, visst skulle det vara skitgott med en köttbit, ett glas rött, en sallad osv, MEN inte nu, vill plåga mej klart med detta först nu så det är gjort, är så trött på att vara en tjockis som inte orkar röra på mej, eller har för ont för att göra det....

Så jag skulle försöka härda ut till idag, och idag tror jag att det är lite bättre....än så länge...


Jag tog bilen till jobbet igår, vilket jag kände en viss glädje över när de vidriga snöflingorna envisas med att komma på besök. Men det slog mej inatt att man hela tiden alltid får ta det goda med det onda, eller det onda med det goda, det måste ju vara den bästa livsfilosofin som finns. När jag går till jobbet gör det ju skitont i foten, knäna, höften, ljumsken. Haltar resten av dagen sen, men, jag får ju motion, vilket är jättebra.... Inatt när jag kom hem, eller vara himlans nära hemma, så hade ju den fantastiska plogbilen varit i farten och det blåste fantastiska vindar också, så jag kom inte in på lilla vägen som leder fram till huset....

 Var bara att kliva ur bilen ett inatt, pulsa in och hämta skyffeln och börja skotta, och fyy faan i hela jävla helvete vilken tung packad snö det var. Jag slet som en galen, slängde snön vilt omkring mej, tårarna var nära (jag mådde ju inte så bra igår) och efter ett tag ställde jag mej med ansiktet uppåt och skrek, FÖRIHELVETE, ÄR JAG INTE VÄRD BÄTTRE!!!!! och några fler väl valda ord;) samtidigt som jag fick ett litet svar att...näää tjockis, skotta på du, det är motion det med...

Så trots bilen var jag hemma samma tid som om jag skulle ha gått, lika svettig som om jag skulle ha gått, kom i säng samma tid...ja du fattar...


Jag svor på att jag idag skulle belöna mej med en bit kyckling/kött, är galet sugen på keso och även ett glas vin...jag har inte bestämt mej än hur jag ska göra...


Vågen stod på 97 imorse -7 kg...


Jag ska fundera på det medans jag städar här hemma, måste väl ut och skotta igen också....


Och herreguuuud vad jag vill ut och ruska rumpan på diskogolvet, det växer aldrig bort   


//Camilla

 
 
Ingen bild

viveka

11 februari 2011 12:22

Du är så duktig vännen. Håll igen ett tag till nu, jag vet att du fixar det. Och du...snart är det vår och då behöver du inte skotta mer..
Saknar dig och nu var det sååååå länge sen vi sågs.
Kram kram från viveka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 22 juli 2011 02:55

Ja det var inte direkt igår jag bloggade sist, jag har så mycket annat för mej... Men saknar det ibland, och glömmer bort det lika fort hahaa...   Livet rullar på, allt är bara bra, njuter av singellivet, älskar att vara med mej *S* själv, känn...

Av Camilla - 19 maj 2011 15:05

Ja visst äre skönt att vara ledig, men, jag tycker ju att det ska bli himla kul att "komma tillbaka" till jobbet, så nu går dagarna rätt segt!! Dessutom varit barnledig en hel vecka vilket var några år sen sist, verkligen ovant!! Jag njuter på fö...

Av Camilla - 2 maj 2011 18:12

Fyy faasen va skönt det är, flytten är gjord, det mesta är uppackat, rummen tar form, kroppen värker skönt av all fysisk aktivitet, hunden är tillbaka, kopplar av med låååånga promenader, stortrivs och hela jag bara bubblar av glädje, love it!!   ...

Av Camilla - 26 april 2011 15:43

Vilket väder vi haft, röd i hela ansiktet efter helgens sol... Har varit superskönt att vara i Borlänge, hos syster, ätit gott, druckit lite vin, varit ut, träffat goa människor!!   Idag har jag skrivit lägenhetskontrakt, fått nycklarna och fakti...

Av Camilla - 23 april 2011 08:43

Ja på grund av databrist där jag befunnit mej en månad så har jag inte haft möjlighet att uppdatera bloggen, är dock impad av att jag haft besökare varje dag *S* Nu är jag och terroriserar min kära syster och eftersom alla sover här så fördriver ja...

Ovido - Quiz & Flashcards