Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Idag en annandag jul :)

Av Camilla - 26 december 2010 08:11

Jaha, vad händer idag då.. Vaknade kl 6, så trist att vara pigg då, är ju inte så många som är det då, inte ens hundarna vill vakna då!! Och ikväll när resten av familjen är pigg och vaken är jag dödstrött!!

Nu 2 timmar senare dricker jag en 3:dje kopp kaffe, har duschat, har diskat & nu bloggar jag lite dårå *L*

Igår julstädade jag lite, köpte de sista julklapparna....Ja jag vet att julafton har varit, men vi firar på torsdag, när barnen kommer från sin pappa.

Tidigare i veckan var jag till Mora och firade jul (ja förtidigt) med min gamla mormor 89 år :) Det var trevligt och lungt och skönt, perfekt före jul, ingen som helst stress kände jag av, åkte tåg dit & hem, och till och med sj skötte sej perfekt på mina resor, endast 15 minuter försenat på hemresan, dagen före julafton.

På julafton var det bara jag & sambon hemma, det blev julmat fast jag sa endast lax, hela dagen var lugn och skön, missade alla teve program vi tänkte se, trolltyg i tomteskogen, då fixade jag lite i köket, kalle anka, då åt vi!! Tomten är far till alla barnen, tror vi poppade musik och tog en morgan då ;) Nåväl, vad är väl en bal på slotten, hade det lungt & skönt....


Ibland är det FÖR lungt, jag tycker jag har det lite tråkigt emellanåt, inte för att jag gör nåt åt det...Men någonting jag vill göra är att hitta en häst att pyssla med, så vet ni någon?!?! Har ridit sen 6 års åldern... Jag vet inte om mina knastrande knän eller värkande höfter fixar det men jag är villig att testa, kanske får det välbehövliga sparken i röven då och tar tag i vikten då med....


Jag har bestämt mej att ge cambrigde en chans till, 3:dje ggn gillt kanske, men jag måste betala av skulden först, är någon månad kvar på den, men sen så, ska jag vara hungrig & grinig som faan själv!! Det är ju bara för ett tag, jag bearbetar och peppar mej själv för fullt, det ska gå, jag vet att jag kan, har jag slutat rökt och slutat snusat så borde jag väl för tusan lyckas sluta tjocka på mej också!!


Jaha, jag undrar fortfarande vad jag ska göra idag, lämnar dagen öppen....


//Camilla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 22 juli 2011 02:55

Ja det var inte direkt igår jag bloggade sist, jag har så mycket annat för mej... Men saknar det ibland, och glömmer bort det lika fort hahaa...   Livet rullar på, allt är bara bra, njuter av singellivet, älskar att vara med mej *S* själv, känn...

Av Camilla - 19 maj 2011 15:05

Ja visst äre skönt att vara ledig, men, jag tycker ju att det ska bli himla kul att "komma tillbaka" till jobbet, så nu går dagarna rätt segt!! Dessutom varit barnledig en hel vecka vilket var några år sen sist, verkligen ovant!! Jag njuter på fö...

Av Camilla - 2 maj 2011 18:12

Fyy faasen va skönt det är, flytten är gjord, det mesta är uppackat, rummen tar form, kroppen värker skönt av all fysisk aktivitet, hunden är tillbaka, kopplar av med låååånga promenader, stortrivs och hela jag bara bubblar av glädje, love it!!   ...

Av Camilla - 26 april 2011 15:43

Vilket väder vi haft, röd i hela ansiktet efter helgens sol... Har varit superskönt att vara i Borlänge, hos syster, ätit gott, druckit lite vin, varit ut, träffat goa människor!!   Idag har jag skrivit lägenhetskontrakt, fått nycklarna och fakti...

Av Camilla - 23 april 2011 08:43

Ja på grund av databrist där jag befunnit mej en månad så har jag inte haft möjlighet att uppdatera bloggen, är dock impad av att jag haft besökare varje dag *S* Nu är jag och terroriserar min kära syster och eftersom alla sover här så fördriver ja...

Ovido - Quiz & Flashcards