Alla inlägg den 13 december 2010

Av Camilla - 13 december 2010 10:37

Jag är en av dom som verkligen älskar julen, hela kroppen fylls av en skön mysig stämning av jul, gemenskap, god mat, glada förväntansfulla barn & jul helt enkelt...

 Mjaaa så helt enkelt är det inte i år vill jag lova, ångesten kan inte bli större (hoppas jag), deppar ihop totalt snart tror jag...

Pga bla en lång utdragen vårdnadstvist och en del andra saker har jag dragit på mej skulder, som såklart ska betalas, det säger jag inget om, men jag trodde jag skulle få betala av dom i lagom takt efter min plånbok...Men icke, detta sker genom löneavdrag, vilket betyder att jag lever på excistensminimum, inget roligt att skriva om men jag tror faan jag spricker snart så jag bara måste få ur mej detta!!! Jag får altså inte så många kronor kvar när lönen kommer, är som ett hån.

 Dessutom fick jag tandvärk och behövde verkligen gå till tandläkarn, trodde att jag skulle få det, ett besök på 1700:- men det fick jag inte räkna in....Behöver gå dit och laga en gång till, det skulle kosta mej 2200:- ytterligare, jag har avbokat den tiden, vilket betyder att jag går runt med tandvärk då en tand har delat sej...

Och nu är det snart jul, och hur faan säger man till sina 3 förväntansfulla barn att...neej i år får ni inga julklappar, någon som kan sätta sej in i situationen och tala om det för mej?! Jag går då fan snart sönder inombords....

Bilen skulle besiktas i december, avbokat....

Och ja det här med att banta, det ger jag också faan i, vad är det för mening!! Tror och hoppas på ett bättre liv en annan dag...torkar tårarna, kliver upp ur sängen & drar igång lite zumba....


Ovido - Quiz & Flashcards