Direktlänk till inlägg 20 december 2010

funderingar

Av Camilla - 20 december 2010 09:25

Jag har så himlans många funderingar...om dom e bra är en annan sak, men dom är många :)

Just nu funderar jag på att överaska mina barn med kurser, det är så mycket jag tycker dom borde kunna, dom är iallafall 14 & 16 år, och nånstans måste jag gjort fel och detta tänkte jag nu rätta till, med glädje   


Så detta spånade jag nyss ihop, det ska nog finslipas lite....men ändock


Kurs(er) för mina kära barn:

  • Kasta tom toalettpappersrulle i papperskorgen. Har en ide om att det borde stå något sött och gulligt på själva rullen när den blir tom som tex, "släng mej" eller "lämna mej inte ensam på golvet" osv....
  • Plocka upp det du tappade på badrumsgolvet, tex tops, bomull, tuggumi, papper, våtservetter o.dyl Träning med stretchövningar!
  • Spotta I handfaten vid tandborstning, inte runt om handfatet, på väggen bredvid eller på spegeln. Även här böj och stretchövningar. Även lite torkövningar för jag tror det kan ta tid innan spott tekniken sitter!!
  • Slänga godispapper i närmaste soppåse. Detta har jag totalt misslyckats med, trots tjat sedan tidig ålder, då dom fick tänder och började äta godis. HUR GÖR MAN?
  • Bära in disk i köket UTAN att jag ska behöva påminna om att det står disk överallt i huset.
  • Torka av bordet i köket efter tex frukosten, detta fungerar i små perioder men ramlar ofta ut minnet, helst om inte jag är hemma eller i närheten.
  • Skjölja av sin tallrik, altså få bort matresterna hyfsat mycket!!
  • Ev en kurs i hur man ställer in disken i diskmaskinen och även dra igång den.

Knyta ihop soppåsen, sätta i en ny soppåse & även gå ut med den ända bort till soptunnan. Detta tror jag vi får planera in en weekend, många praktiska övningar, där det även ingår viss påklädning innan utgång osv.... Mycket att tänka på!!


Jag kan nog komma på ännu fler saker som tydligen jag ska göra åt dom, ja enligt dom altså.... Meeen jag börjar faktiskt lessna på att vara den enda som ska behöva bry mej om allt här hemma, småsaker som är så enkla att göra men som känns stora som berg bara för att det lämnas över till en och samma jämt. Jag avskyr att tjata och gnata, hur svårt kan det vara?!?! Ja det återkommer jag om vid ett senare tillfälle...


//Morsan

 
 
Cash!

Cash!

20 december 2010 10:03

Hejsan vännen!!
På något konstigt vis så känner jag igen detta??????
Vill gärna ha en del tips om du lyckas!! För även jag har tjatat sedan dom var små och jag har ju en på 18 och en på 14 fast det ska ju talas om att dessa två är killar. Men jag tycker inte att det är någon ursäkt! Sen har ju jag problemet med att hela toan är nerpissad också!!!! Jätte skönt när man kommer ner på morgonen och slår ner röven (för jag måste sitta ner)på en ner pissad toalett!!??? Jag blir tokig varje gång! Har sagt till den yngsta killen att han kan sitta tills han lärt sig träffa I toaletten! Kramar på dig och hoppas på tips så att mina två också kan lyckas här i livet med dom små sakerna! ;0))

http://frippe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 22 juli 2011 02:55

Ja det var inte direkt igår jag bloggade sist, jag har så mycket annat för mej... Men saknar det ibland, och glömmer bort det lika fort hahaa...   Livet rullar på, allt är bara bra, njuter av singellivet, älskar att vara med mej *S* själv, känn...

Av Camilla - 19 maj 2011 15:05

Ja visst äre skönt att vara ledig, men, jag tycker ju att det ska bli himla kul att "komma tillbaka" till jobbet, så nu går dagarna rätt segt!! Dessutom varit barnledig en hel vecka vilket var några år sen sist, verkligen ovant!! Jag njuter på fö...

Av Camilla - 2 maj 2011 18:12

Fyy faasen va skönt det är, flytten är gjord, det mesta är uppackat, rummen tar form, kroppen värker skönt av all fysisk aktivitet, hunden är tillbaka, kopplar av med låååånga promenader, stortrivs och hela jag bara bubblar av glädje, love it!!   ...

Av Camilla - 26 april 2011 15:43

Vilket väder vi haft, röd i hela ansiktet efter helgens sol... Har varit superskönt att vara i Borlänge, hos syster, ätit gott, druckit lite vin, varit ut, träffat goa människor!!   Idag har jag skrivit lägenhetskontrakt, fått nycklarna och fakti...

Av Camilla - 23 april 2011 08:43

Ja på grund av databrist där jag befunnit mej en månad så har jag inte haft möjlighet att uppdatera bloggen, är dock impad av att jag haft besökare varje dag *S* Nu är jag och terroriserar min kära syster och eftersom alla sover här så fördriver ja...

Ovido - Quiz & Flashcards