Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Nu jäklar!!

Av Camilla - 3 november 2010 11:09

Efter att jobbat halva natten muttrade jag rejält när klockan ringde 7 för dagens läkarbesök....på länshälsan genom jobbet. Gick dit för värk & övervikt och om jag hade någonting annat jag ville ta upp.

Har inte haft någon vidare tur med mina husläkare sen jag flyttade hit, dom slutar och byts ut, den jag nu har haft ett tag är en invandrare, och jag har inga problem med invandrare alls, men han har lite svårt för språket, sen är han väldigt nonchalant, eller också förstår han inte vad jag säger, jag har varit dit flera ggr men han har aldrig så mycket som petat på mej, eller varit i närheten en sorts undersökning, utan besöket har varat 5 minuter om ens det, han har konstaterat att jag är tjock och att jag inte kan få någon hjälp med det!! Thats it!!

Ja men idag då så fick jag komma till ett annat ställe och träffa Erik :) En väldigt gammal grå man med klok blick.

Jag pratade, svarade på alla hans frågor, fick ur mej alla mina funderingar om min kropp.

Jag fattar ju såklart att jag är tjock och att kroppen tar stryk av det. Vad jag vill veta är vad jag kan göra för att det ska bli bättre och vad som är eventuella felet till all värk i höfter, ljumskar ben och fötter.

Jag har provat motion i olika former, men när värken blir värre blir jag lite fundersam om det är så himla bra i längden...

Nåväl, han var så rar & go, pratade, förklarade och till och med undersökte höfter och ben och fötter :))

Och efter en timme så summerade han: Värken i höfterna är troligtvis muskelfästerna som spökar, går med tips och tricks från sjukgymnast att få bukt med.

Och en sak till, mina fötter, har så stor hålfot att när jag står och går tar benen mer stryk än vad de behöver, om jag inte har ilägg i skorna, så jag ska till någon och få specialgjorda sådana till mina små fossingar :)


Jaa, jag kan ju bara säga att allt hopp har kommit tillbaka, visstja en sak till, mitt bmi var ju när jag började blogga 38, nu är det 35!!! Så från och med nu lägger jag operationen på hyllan, petar in den långt där, hittar den förhoppningsvis aldrig mera. Jag ska fanimej fixa det här ändå!!


Nu ska jag bara fixa en annan husläkare, ska ta några prover på bla blodfetter, de var lite höga för ett år sen, de farliga såklart, och jag är nyfiken på hur de ligger nu, sen är jag rätt nöjd hahaa!!


Tack goaste farbror doktorn för dagens besök    nu kämpar jag vidare.

 
 
Ingen bild

Cecilia

7 november 2010 01:13

Det visar ju bara hur viktigt det är att få rätt stöd från de som arbetar professionellt med sånt här. Kämpa vidare, gumman, och grattis till BMI-droppet! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 22 juli 2011 02:55

Ja det var inte direkt igår jag bloggade sist, jag har så mycket annat för mej... Men saknar det ibland, och glömmer bort det lika fort hahaa...   Livet rullar på, allt är bara bra, njuter av singellivet, älskar att vara med mej *S* själv, känn...

Av Camilla - 19 maj 2011 15:05

Ja visst äre skönt att vara ledig, men, jag tycker ju att det ska bli himla kul att "komma tillbaka" till jobbet, så nu går dagarna rätt segt!! Dessutom varit barnledig en hel vecka vilket var några år sen sist, verkligen ovant!! Jag njuter på fö...

Av Camilla - 2 maj 2011 18:12

Fyy faasen va skönt det är, flytten är gjord, det mesta är uppackat, rummen tar form, kroppen värker skönt av all fysisk aktivitet, hunden är tillbaka, kopplar av med låååånga promenader, stortrivs och hela jag bara bubblar av glädje, love it!!   ...

Av Camilla - 26 april 2011 15:43

Vilket väder vi haft, röd i hela ansiktet efter helgens sol... Har varit superskönt att vara i Borlänge, hos syster, ätit gott, druckit lite vin, varit ut, träffat goa människor!!   Idag har jag skrivit lägenhetskontrakt, fått nycklarna och fakti...

Av Camilla - 23 april 2011 08:43

Ja på grund av databrist där jag befunnit mej en månad så har jag inte haft möjlighet att uppdatera bloggen, är dock impad av att jag haft besökare varje dag *S* Nu är jag och terroriserar min kära syster och eftersom alla sover här så fördriver ja...

Ovido - Quiz & Flashcards